Leadership și management

 

F2”Leadership și Management”

Erasmus+

Acreditare2024

 Ziua 1
În perioada 11 – 16 noiembrie 2024, Inspectoratul Școlar Județean Iași a organizat o mobilitate educațională în Helsinki, Finlanda, în cadrul proiectului Erasmus+ Consorțiu local pentru educație de calitate – 2024-1-RO01-KA121-SCH-000205047.
Un grup format din reprezentanții a opt unități de învățământ din județul Iași – Liceul Teoretic „Ion Neculce” Iași , Școala Profesională Focuri, Școala Profesională Coarnele Caprei, Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare și Sfânt” Dobrovăț, Școala Gimnazială Moțca, Școala Gimnazială Horlești, Școala Gimnazială Românești și Școala Gimnazială Todirești, au participat la cursul “Introduction to the Finnish Education Model” organizat de Europass Teacher Academy, Helsinki, Finlanda.
Prima zi s-a derulat după următorul program:

  1. Welcome introductions Course into
  2. Prezentations of the participants school
  3. Participants expectations
  4. Goal setting for the week
  5. Finnish Education in a Nutshell


Valorizarea experienței finlandeze a debutat cu o activitate de spargere a gheții care a permis cursanților din cele cinci țări să se cunoască. Activitatea a continuat cu prezentarea tuturor școlilor participante.
În partea a doua a zilei, prin intermediul aplicației kahoot, s-a realizat etapa de introducere în sistemul de educație din Finlanda, subliniindu-se trei trăsături esențiale: orientarea pe elev, autonomia profesorilor și accentul pe echitate și incluziune.
Experiența finlandeză continuă!

 

 
  • Leadership-1
  • Leadership-2
  • Leadership-3
  • Leadership-4

  Ziua 2

 
  • Leadership-b1
  • Leadership-b2
  • Leadership-b3
  • Leadership-b4

 

Ziua 3

#F2,,Leadership și management’’
#Erasmus+
#Acreditare 2024
Jurnal Erasmus- Ziua 3 (13 noiembrie 2024) ,,Leaderships și Management” 
În cea de-a treia zi a cursului ,,Introduction to the Finnish Education Model’’, organizat prin Erasmus+ de Europass Teacher Academy Finlanda, participanții au avut ocazia să viziteze două centre de învățare: Universitatea Omnia din Helsinki și Ody Central Library.
Universitatea Omnia din Helsinki nu este una în sensul tradițional al termenului, ci mai degrabă un centru educațional care se concentrează pe educația vocațională și formarea continuă. Acesta este un concept destul de popular în Finlanda, care pune accent pe pregătirea practică pentru piața muncii, oferind cursuri și programe care sunt adaptate nevoilor economiei actuale.
 În cadrul vizitei am discutat despre Makerspace-ul Omnia, un spațiu dedicat experimentării și dezvoltării de proiecte inovative în domenii precum tehnologie, robotică, design și multe altele.
Partea a doua a cursului– Explorare Interactivă la Biblioteca Ody Central Library
După o dimineață plină de inovație, cursanții Erasmus au avut o experiență captivantă și la Biblioteca Ody Central Library, dar nu într-un mod obișnuit.Am explorat biblioteca într-un mod interactiv, printr-o căutare de comori!
În echipe, am fost provocați să descoperim resurse ascunse și să rezolvăm indicii, învățând despre importanța accesului la informație și despre cum bibliotecile moderne pot fi un loc de învățare activă și colaborativă. 
Ce am învățat astăzi?
• Tehnologia și inovația sunt la îndemâna oricui în Makerspace.
• Importanța unei educații axate pe proiecte practice și creativitate;
• Accesul la informație poate transforma învățarea, la Biblioteca Ody Central Library.
 
  • Leadership-c1
  • Leadership-c2
  • Leadership-c3
  • Leadership-c4

Ziua 4

#F2,,Leadership și management "
#Erasmus+#acreditare 2024
Competențele-cheie, învățarea multidisciplinară și planificarea unei unități de învățare după modelul finlandez au fost temele celei de-a patra zi a cursului de formare „Introduction to the Finnish Education Model”, Helsinki, Finlanda.
Competențele generale sunt cele care fixează, în linii mari, lucrurile de care ar trebui să fie capabili elevii ca să se poată în viață, în timp ce învățarea multidisciplinară presupune integrarea cunoștințelor din mai multe domenii, ajutând elevii să înțeleagă conexiuni între diverse subiecte și să abordeze probleme complexe. Prin colaborare și gândire critică, acest tip de învățare stimulează creativitatea, oferind o viziune de ansamblu și pregătindu-i pe copii pentru provocările din lumea reală.
Planificarea unei unități de învățare după modelul finlandez presupune integrarea și coordonarea conținutului din diferite discipline pentru a crea un parcurs educațional unitar.
 În loc de a trata subiectele izolat, profesorii creează activități și proiecte care încurajează elevii să aplice cunoștințe din diverse domenii pentru a explora teme sau probleme complexe din viața reală.
 
  • Leadership-d1
  • Leadership-d2
  • Leadership-d3
  • Leadership-d4

 

Ziua 5

#F2”Leadership și Management”
#Erasmus+
#acreditare2024
Jurnal Erasmus – Ziua 5 (15 noiembrie 2024)
În cea de-a cincea zi a cursului ,,Introduction to the Finnish Education Model’’, organizat prin Erasmus+ de Europass Teacher Academy Finlanda, cursanții au participat, alături de altă grupă, la activități de teambuilding și învățare prin joc. 
Astăzi, am avut ocazia să reflectăm asupra a ceea ce am învățat și să oferim feedback despre experiența noastră în acest oraș. Activitățile desfășurate alături de colegii din alte țări (Franța, Italia, Spania, Germania, Suedia), dar și disponibilitatea grupului au făcut acest program extrem de valoros!
Ziua s-a încheiat cu înmânarea certificatelor, o încununare a efortului nostru și a angajamentului pentru o educație de calitate, pe care o vom implementa, alături de colegii noștri, în școli.
 
  • Leadership-e1
  • Leadership-e2
  • Leadership-e3

 

 

Ziua 6

 
  • Leadership-f1
  • Leadership-f2
  • Leadership-f3